Marketing en strategisch marktonderzoek

Het afstemmen van de dagelijkse marketingpraktijk op de concernstrategie is vaak lastig. Berenschot helpt u de strategische richting van de organisatie te vertalen naar de structuur en activiteiten van de marketing-/salesafdeling. En daaraan gerelateerd de customer service- en backofficeafdelingen.

De afstemming tussen commercie en de operatie speelt daarbij een cruciale rol. De operatie commerciëler en de commercie operationeler maken, is daarbij het streven. Zo zal uw organisatie beter presteren en kunt u vragen uit de markt succesvol beantwoorden. Dit noemen we marktgericht organiseren.

Staat u als manager operations voor de uitdaging om de operatie beter in te richten aansluitend op de behoefte van de klant? Terwijl de budgetten voor operations onder druk staan en klanten vragen om meer snelheid en gemak? Creativiteit in het verbeteren van efficiency en effectiviteit van de operatie is dan essentieel.

Wilt u als commercieel manager de ondernemingsstrategie doorvertalen naar een effectief marketing- en salesbeleid? Wilt u weten welke klanten nu eigenlijk geld opleveren? En welke marketing- en salesprocessen het beste bij uw klanten passen? Zoekt u naar meer transparantie in de prestaties van de marketing- en salesmensen? Of wilt u achterhalen waarom uw marketingdoelstellingen intern niet gerealiseerd worden? Berenschot slaat de brug tussen operationele activiteiten, klantwensen en het marketing- of salesbeleid van de organisatie. Zodat het rendement van deze afdelingen verbetert.

Strategisch marktonderzoek

Weet u wat uw klanten daadwerkelijk belangrijk vinden? Hebt u scherp wat de beslisfactoren zijn die personen in uw doelgroep hanteren? En scoort u beter op deze aspecten dan uw concurrent?