Bekijk ons jobaanbod

15 juli 2019

Momenteel zijn we op zoek naar:

Interne vacature bij Berenschot Belgium:


Interne vacature


Berenschot Belgium N.V. is een management consulting bureau dat deel uitmaakt van de Berenschot Groep met vestigingen in Nederland (Utrecht) en België. Gereputeerde klanten vertrouwen ons opdrachten toe die zich voornamelijk situeren in de domeinen van managementadvies en personeelsbeleid.  Onze opdrachtgevers zijn grote bedrijven uit de privé en uit de (semi-) overheidssector. Binnen de Berenschot Groep zijn in totaal 300 consultants actief waarvan in onze Brusselse vestiging 25 die zich actief kunnen beroepen op krachtige methodes en instrumenten.

Om ons succes verder te zetten zijn we op zoek naar een gemotiveerde:

HR CONSULTANT (m/v/x)

Je functie

Je zal ingezet worden bij de ontwikkeling en uitvoering van brede HR-projecten (change management, competentiemanagement, beloning, functieclassificatie, ...). In samenwerking met ervaren collega’s maak je van elk project een succes.

Je profiel

  • Je hebt een Master of MBA, bij voorkeur in bedrijfskunde.
  • Je hebt reeds een eerste werkervaring in Human Resources of in Consultancy.
  • Jouw klantgerichtheid, commerciële ingesteldheid en je gevoel voor kwaliteit dragen bij tot een professionele realisatie van onze projecten. Jouw integriteit en flexibiliteit karakteriseren je aanpak.
  • Je combineert zelfstandig werken met een goede teamspirit.
  • Je geeft blijk van uitstekende communicatievaardigheden.
  • Je bent Nederlandstalig en spreekt vloeiend Frans. Kennis van het Engels vormt een bijkomende troef.

Wat bieden wij?

Wij bieden een dynamische werkomgeving met veel ruimte voor professionele opleiding en ontwikkeling, evenals een aantrekkelijk en gedifferentieerd salarispakket.

Enthousiast?

Stuur dan snel je kandidatuur naar Liesbeth Bos (liesbeth.bos@berenschot.be) met als referentie “HR Consultant/Berenschot”. Wij verzekeren een vertrouwelijke aanpak van je kandidatuur.

Externe vacature(s)

Horeca Forma Bepro is een centrum dat het Brusselse Sectorale Opleidingsfonds voor Horeca & het Professionele Brusselse Referentiecentrum samenbrengt.

Onze activiteiten hebben als doelstelling:

  • Het initiëren en ondersteunen van verschillende opleidingsprojecten
  • Het promoten van de overeenstemming tussen bedrijfsbehoeften en opleidingsaanbiedingen
  • Het promoten van de beroepsopleiding onder Brusselaars voor jobs die “hot” zijn op arbeidsmarkt

Directieassistent(e)

Functiebeschrijving:

Hij/zij ondersteunt de directie en de coördinatie, en staat daarbij in voor:

  • De opstelling van contracten/overeenkomsten
  • De voorbereiding van de boekhouding
    • De opstelling van de aangiften van schuldvordering
    • Het nazicht en de codering van de facturen voor betaling
    • De codering in het factuurboek
  • De officiële administratieve maatregelen (publicatie in het Staatsblad ...)
  • Verwerking en filtering van e-mail (sorteren, datum, klasse en dispatching indien nodig) en opvolging van mails (verzendt en zorgt voor de follow-up van antwoorden)
  • Notas / brieven schrijven voor gedefinieerde onderwerpen (en laten valideren)
  • Notas / rapporten typen op basis van instructies of ontvangen informatie
  • Het beantwoorden telefoontjes en filter waar nodig, zorg voor transmissie-, notitie- en doorstuurberichten (in geval van afwezigheid)
  • Archiveren van documenten
  • De administratieve opvolging van de verlofaanvragen, loonfiches, maaltijdcheques, enz.
  • De organisatie van de vergaderingen van de Raden van Bestuur en de Algemene Vergaderingen (planning, verzending van de agenda’s, reservering van een zaal ...)
  • De ondersteuning van de directie voor de planning van afspraken/vergaderingen
  • Het nemen van nota’s tijdens de vergaderingen van de RvB’s/AV’s en andere officiële vergaderingen, en de opstelling van de notulen
  • De opstelling en verzending van de aanbestedingen

Over het algemeen ondersteunt hij/zij de directie met betrekking tot de lopende dossiers/projecten.

Competenties:

Nauwkeurigheid/nazicht

Zijn/haar taken nauwkeurig uitvoeren

Nauwgezet werken op prijs stellen

In staat zijn om activiteiten zoals listing- en coderingscontrole correct uit te voeren

Correct en foutloos schrijven

Organisatie van het werk

Meerdere activiteiten tegelijk kunnen beheren, multitaskgericht en multi-inzetbaar zijn

Analytische vermogen

Zijn/haar dossiers op orde houden en ordelijk kunnen klasseren

Goed kunnen omgaan met onvoorziene omstandigheden

In staat zijn om de doorgegeven planning te volgen, en taken binnen de toegestane termijn uitvoeren

Efficiënt omgaan met zijn/haar tijd en prioriteiten bepalen

Zelfstandigheid

Goed kunnen beoordelen wanneer beslissingen zelfstandig mogen worden genomen, en wanneer eerst advies moet worden ingewonnen

Initiatieven nemen om zich ervan te vergewissen dat alles in orde is en functioneert

Proactief zijn en zich kunnen aanpassen

Betrouwbaar zijn, zodat het team erop kan rekenen dat alles op het gewenste tijdstip klaar en in orde is

Teamgeest

Assertief zijn

Een ander teamlid helpen wanneer hij/zij merkt dat het nodig is

Nuttige informatie delen

Een algemeen beeld hebben van de doelstellingen van het opleidingscentrum en van het werk van iedereen

Plichtsbesef

De regels naleven

De toevertrouwde taken grondig en ernstig uitvoeren

Geheimhouding in acht nemen

Kennis:

Basiskennis van boekhouding en regelgeving met betrekking tot overheidsopdrachten

Kantoorsoftware: Microsoft, Word, Excel, Outlook

Schrijfcapaciteiten: uitstekend

Tweetalig Frans – Nederlands (kennis van het Nederlands: niveau C1 mondeling en C1 schriftelijk)

Minstens een diploma hoger onderwijs

Aanbod

AOOT, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques

Beschikbaarheid: bij voorkeur juni of juli, augustus (maximaal)

Interesse?

Stuur je sollicitatie (CV + motivatiebrief) naar het volgende mailadres: horeca@berenschot.be. Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact op te nemen met mevrouw Van Vreckom (0475 / 26.99.23) of met de heer Hauzeur (0478 / 78.13.25).

3 personen_blauw

Momenteel zijn er geen andere interne/externe vacatures beschikbaar.

Indien u spontaan wenst te solliciteren kan u hier uw gegevens achter laten.