Opleiding Interne communicatie

Interne communicatie als strategisch instrument van het ondernemingsplan en binnen een socio-economische context gericht op “Communicatie-motivatie-productiviteit” kan een antwoord bieden op de rechtmatige vraag van medewerkers naar informatie en kan een positief effect hebben op de interne sfeer, het interne en externe imago van het bedrijf.

Na deze praktische en interactieve opleiding

  • kan u een intern communicatieplan op lange termijn ontwikkelen
  • bent u in staat om uw communicatie acties af te stemmen op de strategische doelen van het ondernemingsplan
  • heeft u de zekerheid dat uw medewerkers de commerciële objectieven van de onderneming begrijpen en zullen bijdragen aan de realisatie ervan
  • bent u in staat evaluatie instrumenten te ontwikkelen voor uw interne communicatie

Programma (1/2 dag)

Interne communicatiestrategie

  1. Interne audit
    - Communicatiebewegingen
    - De inhoud van informatie
    - Audit van de interne communicatie, tevredenheidsstudie
    - Interne communicatie ten dienste van de motivatie
  2. Interne communicatie-platform
    - Toewijzing van verantwoordelijkheden
    - Ontwerp van de boodschap
    - Keuze van de instrumenten
  3. De ontwikkeling van het interne communicatieplan
    - In perspectief plaatsen tov het ondernemingsplan
    - Inhoud
    - Presentatie
  4. Studiecases

Interne communicatie

  1. Communicatiedragers
    - Schriftelijk, spil van de interne communicatie
    - Mondeling
    - Elektronische media
    - Audiovisueel

Doelgroep

Deze opleiding is bestemd voor: medewerkers, Managers en Directors in HR en Communicatie, leden van een directiecomité.

Het aantal deelnemers houden we bewust beperkt (max. 10 personen) zodat aan de individuele behoeften van iedereen kan voldaan worden.

Plaats

Berenschot Belgium
Marcel Thirylaan 81
1200 Brussel

Prijs

€ 300,- exclusief BTW (21%)

Deze prijs omvat: documentatiemateriaal, koffie, frisdrank en broodjeslunch.

Meer informatie